Barn till varje pris...

Vet inte om jag är hemsk.. men kvinnan som hade 6 barn i dokumentären och ville ha ett till.
Jag kände spontant: Men var glad för dem SEX barn som du har. Jag kan känna lite som så att resurserna kan läggas på kvinnor som inte har barn alls.
Kanske bara jag som tänker så.. jag vet inte. Men det var min spontana tanke i alla fall.

Tjejen i dokumentären, Emma, gick upp i vikt av hormonerna. Det har ju jag också gjort. Femton kilo - inte särskilt välkommet. Jo, först.. eftersom jag har haft problem med alldeles för låg vikt. Alla tyckte först att jag såg sundare ut... ja.. jag blev bara sundare och sundare, dvs. rundare och rundare. Mina kollegor vet ju inte heller vad jag har proppat i mig i hormonväg, så de vet ju inte orsaken. Och ja.. en gång frågade en kollega om jag var gravid. Hm.. neeej..
När vi var på kliniken tyckte farbror Tell Jakobsson att jag borde försöka gå ner ett par kilo. Lättare sagt än gjort vill jag säga - med denna trötthet. Men jag ska nog börja ta lite längre promenader för att förebygga att jag går upp ännu mer i vikt nu när jag ska preppas med hormoner nu.

Over and out.
Kram,
M


Kommentarer
Postat av: Tea

Jag tyckte också att det var lite för extrema par i tvserien.

2011-10-04 @ 21:28:25
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Tea

Jag tyckte också att det var lite för extrema par i tvserien.

2011-10-04 @ 21:28:29
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Against all odds

Hej!

Vi har bara varit under utredning sen i januari i år, men har försökt flera år.

Min mens har alltid varit ganska oregelbunden, ibland har den kommit på exakt rätt dag två månader i rad, och sen har den uteblivit i 3-4 månader. Värre förr, men den är fortfarande inte regelbunden.

Jag har testat med ÄL-stickor mängder av gånger men aldrig fått utslag och inte heller nu när jag ätit pergotime.

Dock hade jag fått äggblåsor av första kuren, men de var alldeles för små och det blev dessvärre ingen ägglossning.

Nu äter jag andra kuren och hoppas så på att det ska ge resultat.

Annars är det snart dags för IVF - med blandade känslor.



Har du ätit pergotime eller liknande innan IVF:en?

Kram!

2011-10-04 @ 23:24:40
URL: http://againstallodds.bloggplatsen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback