Behandlingen avbruten....

Ja... vad ska man säga.
Var på VUL idag. En follikel på 17 mm och en på 12 mm, vänster äggstock inaktiv.
Jag hann bli glad för att de vuxit så mycket...
Två timmar efteråt ringer dr. Jakobsson från IVF-kliniken.
"Vi avbryter behandlingen.. du har inte svarat alls på denna behandling."
Östradiolet var fortfarande 37.
Jag ska alltså sluta med både Puregon och Suprecur idag, folsyretabletterna ska jag däremot fortsätta med.
Invänta vanlig mens... som enligt läkaren bör komma om ca tio dagar.
När jag får min mens i december ska jag ringa dem, men någon behandling kan inte sättas igång då pga. julen! Men de vill veta för att kunna beräkna.
I januari ska jag få köra igång på nytt.
Jag kommer inte att ta suprecur, utan jag kommer att ta Puregon och en annan spruta jämte den som ska förhindra spontan ägglossning.
Så... ytterligare väntan.
Jag har inte reagerat än.
Känner mig ganska apatisk.
Detta skulle varit vår vecka - vår magiska vecka.
Men jag håller istället tummarna för min fina vän som ska göra IVF denna vecka.

Kram,
M


Kommentarer
Postat av: Lilla bönan

Åh nej vad tråkigt .-(

Usch ja denna eviga väntan är nästan värst ju... vänta vänta vänta är ju faan det ändå vi gör!

Men nytt år nytt hopp!!

Kramar

2011-10-24 @ 17:07:26
URL: http://lillabonans.blogspot.com
Postat av: Marielle

Åhh, vännen!! Fan också... :( Här sitter jag med tårarna i ögonen.. Det som skulle ha varit våran vecka, den magiska veckan vi båda har väntat så länge på.. Skit också! :(

Tack för tummarna, underbara söta du!



Många, många kramar till sig vännen!!

2011-10-24 @ 20:36:51
URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Barnkampen

Så tråkigt. Fast jag inte känner dig, känner jag med dig! Kram

2011-10-25 @ 22:35:32
URL: http://barnkampen.bloggplatsen.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback