Mensvärk??

En fråga:
Fick ju idag min blödning och med den kom även mensvärken. Pga. endometriosen blir jag sjukt dålig när jag har mens. Illamående, feberkänningar, kraftiga smärtor... Låg i fem timmar idag.

Nu till min fundering..
Läkaren på IVF-kliniken sa att blödningen som jag kommer få inte är riktig mens. Vad är det för slags blödning då? Jag tänkte eftersom jag har riktig mensvärk nu liksom. Något som är misslyckat?
Typiskt att det är lördag och jag inte kan ringa dem och fråga.

Tack för svar.
Kram,
 M


Kommentarer
Postat av: FC

Tror inte du behöver oroa dig. Den är inte riktig eftersom den framkallas av sprayen som skickar dig i hormonell bottennivå (mens är den naturligt lägsta hormonnivån - det är därför man börjar blöda vid mens) men slemhinnan ska fortfarande ut. Och jag har haft lika ont vid sprayblödning som mens. Om man skulle fortsätta spraya nu utan tillskott av gonal etc så skulle slemhinnan förbli tunn och det är därför personer med endo kan få spraya länge och må bra av det (alltså bara spraya för att underlätta endon, inte i IVF).

2011-10-02 @ 16:19:30
URL: http://fertilitychallenged.wordpress.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback