Spraydag 9.

Okej, befinner mig på spraydag 9.
Jag är sjukt noga med spraytiderna. 7, 15, 23. Undrar om alla är så tidsnoga som jag är?
Jag vet inte om man måste vara så exakt, men jag vill vara så noga som det bara går så jag inte behöver gå gräma mig i att jag inte följde restriktionerna till punkt och pricka.
Min man har börjat läsa en massa som IVF och sånt - vilket känns skönt. Han fick även ett häfte från IVF-kliniken som var riktat till mannen - väldigt bra att de gjort såna.

Jag kanske ska nämna också att vi inte är helt öppna med vår omgivning om vad vi går igenom. Det är endast ett fåtal som vet. Vi  bor i en liten by och jag känner att ju färre som vet - desto bättre. De som vet är min familj, ett par barndomsvänner och två kollegor. Det är därför jag förhåller mig anonymt i bloggen. De som vill veta mer om mig kan maila på [email protected] :) Inte ens mina svärföräldrar vet - och inte heller min mans barn. Att vi inte berättat för hans barn beror på att barnens mamma gärna ställer till intriger. Hon vill inte gärna att vi ska vara lyckliga och jag tänker inte utsätta mig för onödig stress nu.

Har funderat på en sak... det är detta med aborter. Dvs. att använda abort som något slags preventivmedel. Jag vet en kvinna som gjort sex aborter totalt, varav fyra stycken var inom loppet av tre år. Jag blir något upprörd över sånt här. Antingen skyddar man sig mot oönskade graviditeter - eller så tar man emot de liv man begåvas med.

Nej.. nu åter till studierna.
Kram,
M

Kommentarer
Postat av: Against all odds

Är också anonym i bloggvärlden. Inte så många som vet om vad vi går igenom och det känns faktiskt ganska skönt.



Är det er första IVF?

2011-10-03 @ 17:50:47
URL: http://againstallodds.bloggplatsen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback