Det högg ordentligt.

Det högg ordentligt i hjärtat idag. En närstående sa idag till mig: "Du har ju en massa andra förmågor som inte de har". Detta sa hon när jag sagt att så många i familjen och bekantskapen bara verkar behöva säga ordet gravid så blir de det. Men... Jag skulle byta bort min musikalitet, mina sjukvårdskunskaper, mina psykologikunskaper, mina handarbetskunskaper osv. för mitt barn. Jag skulle gärna vara totalt tafatt - bara jag hade förmågan att få barn.
Det gjorde så ont.
Grät i bilen på väg till jobbet. Grät imorse. Grät precis innan jag for till jobbet. Väl inne på arbetet sätter jag på leendet mot patienterna. Söta, glada lilla sköterskan. Jo - det ska vara så jag är. Okej, men inom mig vill jag bara gräva ner mig någonstans. :'(


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback