Jag kan inte få barn

De ringde från Umeå. Det sämsta beskedet någonsin. Jag KAN inte få barn - inte biologiskt iaf. Tydligen har de tagit ett FSHtest under vår fertilitetsutredning 2009. Det visade på 32 vilket är mycket högt. Det betydde att jag närmar mig klimakteriet. Jag har aldrig egentligen varit aktuell för IVF. Sollefteå hade inte skickat med detta provsvar. Sollefteå har aldrig ens talat om detta för mig. Jävla läkare. Jag har ju hela tiden frågat varför jag inte har ägglossning, men aldrig fått svar. Känner mig något lurad. Alternativ: äggdonation - vilket vi ska göra. Är lång kö. Sollefteå har gjort fel - de skulle då för tre år sedan fattat att IVF är uteslutet. Vi började vår utredning 2006 och det visade aldrig ägglossning. Vi hade haft bättre chanser då. Nu har det gått flera år och hela tiden har äggreserven minskat. Jag är arg.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback