Dr. Sol ringde idag! :)

Dagen började ju jobbig. Sovit kasst, mått skit.. Vid 15 ringde min mobil :) Det var dr Solensten från kliniken. Idag skulle jag börja med femanesttabletterna, dvs, 4 st per dag fördelat på två på morgonen och två på kvällen. Han ville att jag skulle ta två stycken redan när vi lade på och sen två ikväll. Synarelan halveras till två puffar per dag istället för fyra. E2provet var tillfredsställande, östradiol 19, så totalt hämmad och i detta läge är ju det bra eftersom det ska undvikas egen ägglossning (fastän jag inte ens har någon). Nästa fredag ska jag på VUL för att kolla hur slemhinnan ser ut.
Så nu kör vi alltså igång!

Men nu ska ni få höra:
När jag och dr. Sol lagt på tog jag fram två femanest, slängde in dem i munnen. Maken hade ett saftglas framme så sköljde ner dem med en ordentlig mun saft. När jag svalt tabletterna känner jag att det jag drack inte alls var saft, utan jodopaxlösning till vår hund som har hot spots. Fy fasen vad vidrigt det var. Detta slutade med att tabletterna (och övrigt maginbehåll) kom upp ganska fort. Gud, vad jag spydde. Huvvaligen, jodopax var ingen höjdare hör ni. Så blev två nya tabletter.

Hör ni, kära läsare.. Nu närmar det sig. Om tre veckor är det planerat.. Nu vet vi för att slemhinnan ska bli riiiiiktigt tjock.

Kram,
M


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hejja, hejja, å vad kul att det händer saker nu. Det där m saften lät dock mindre trevligt.
Vi hade oxå dr. Solensten den här gången. :)
Kramar

2012-11-22 @ 07:32:44
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback