Men herregud, vilket strul!!!

Jaha. Nu blir det lite ris till kliniken här.
Jag ringde till kliniken 7.30, de ringde upp kl 9. Förklarade att Synarelan var slut och att jag löst det igår kväll och imorse med gammal suprecur. Kvinnan jag pratade med sa typ "men oj då, då ska jag prata med läkaren så du får recept tills i eftermiddag". Visst.. Så vi for ju ner till stan vid halv tre (sex mil). INGET recept inkommet och de hade inte det hemma. Försökte ringde kliniken där jag möttes av telefonsvararen och att de inte hade några telefontider. Provade ringde växeln på sjukhuset, förklarade att jag måste kopplas direkt till en läkare eller ssk på kliniken. Nej, det fick jag minsann inte utan skulle ringa 1177. Jaha.. Ringde 1177, satt i kö i en kvart. Till slut kom jag fram där, de var behjälpliga och ringde kliniken som skulle ringa upp mig. (Detta är en halvtimme sen och de har inte ringt än...) Jag och maken gick in på Apoteket igen. Jag frågade vars närmaste apotek som har synarela fanns. Tjejen som jobbade där sa att hon kunde göra ett "fejkat" recept så vi kan börja åka till närmaste apotek som har Synarela. Dvs. Östersund! (16 mil enkel väg). Hoff. Så nu är vi på väg till Östersund för en liten nässpray. Lite dåligt att han bara skrev ut en flaska... Nåväl. Allt ont föder något gott med sig! För nu ska vi passa på att träffa en vän jag träffat här på nätet för ett år sen. :) Vi började vår resa tillsammans, de har en liten flicka idag som jag såååå ser fram emot att träffa och givetvis Marielle och Henrik också. :) :)


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Oj, oj vilket strul för er. Tur att det förde nåt gott med sig.
Kramar

2012-11-19 @ 18:00:00
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback